Elrendelték 2600 Boeing 737-es átvizsgálását az oxigénmaszkok miatt
A légitársaságoknak 150 napjuk van lecserélni a hibás alkatrészeket.
A légitársaságoknak 150 napjuk van lecserélni a hibás alkatrészeket.
Újabb szivárogtató tálalt ki a Boeing ügyeiről, ezúttal arról, hogy miként próbált a cég elrejteni hibás, nem megfelelő alkatrészeket a légügyi hatóságok elől – és mi történhetett ezekkel a darabokkal.
Szemtanúk szerint nagy zajt lehetett hallani, amikor a Virgin Australia egyik Boeing 737-ese felszállt a Queenstown Nemzetközi Repülőtérről. A balesetet egy madár okozhatta.
A gépen hetvennyolcan utaztak, közülük tizenegyen megsérültek.
A CNN elemezte a repülőgépgyártó óriás helyzetét, és nem túl szép a kép, amelyet lefestettek.
Az ír fapados légitársaság 66-ra bővíti úticél-pontjai számát, egyben a magyar kormány kikezdése mellett is a hazai piac legnagyobb játékosa kíván lenni. Idén jelenős befektetések nyomán lehagyhatja a Wizz Airt, egyben a hazai piac vezetői pozícióját is tovább erősítheti.
Minden valószínűség szerint madárrajjal ütközhetett a dél-koreai T'way Air egyik Boeing 737-es repülőgépe, ami miatt a pilótafülke szélvédője is berepedt.
A gép túlcsúszott a futópályán, mert nem tudott idejében megállni. Még szerencse, hogy ott volt egy lagúna.
A Boeing 737 típusú utasszállítón az incidens idején 67 utas tartózkodott. Az első vizsgálatok szerint a személyzet túlhajszoltsága okozta a figyelmetlenséget.
A gép fedélzetén utazó 132 emberről még semmi hír.
A Sriwijaya Air egyik Boeing 737-es gépe röviddel felszállás után tűnt el több mint ötven utassal a fedélzetén.
A férfi még táncolt is a Los Angelesből felszállni készülő repülő szárnyán, aztán leesett.
Az Isztambulban történt balesetnek legalább 20 sérültje van. A repülő maradványai a zajvédő falnak ütköztek.
Egy nappal később viszont a gép már vissza is tért Ukrajnába.
Több időt vesz igénybe a Boeing 737 MAX modelljének javítása, így a gép őszre tervezett visszatérése több mint valószínű, hogy csúszik.
Az előzetesen bejelentettnél tovább nem engedi forgalomba a problémás Boeingeket a második legnagyobb amerikai légitársaság.
Leghamarabb csak 2019 végén kaphat ismét zöld utat a hatóságoktól a 737 MAX, hogy repüljön – erről maga a Boeing vezérigazgatója beszélt.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal egy új vizsgálata arra világított rá, hogy több száz 737-es Boeing-gépet is hibás alkatrésszel szerelhettek fel. Egy esetleges katasztrófa veszélye ugyan egyik modellnél sem áll fenn, de így is komoly gondról van szó.
Már 2016 őszén is ismert volt a hatóságok előtt a Boing 737 MAX típusú repülőgépek azon hibája, ami az utóbbi idők katasztrófáihoz vezetett. De megadták az engedélyt, mondván a nehezen kezelhető jelenség úgyis csak ritkán fordulhat elő.